جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آثار شوم رهبری دروغین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر نقش عامل رهبری را به درستی ارزیابی کنیم می‏بینیم که انزوای رهبری، و انکار عامل رهبری معصوم (ع) باعث آن همه تلخی‏ها و رویدادهای ناگوار صدر اسلام گردید که به برخی از آنها اشاره می‏شود.

1- بی‏دفاع ماندن اسلام.

2- بی‏دفاع ماندن قرآن.

3- آغاز سیر ارتجاعی امّت پس از رسول خدا (ص) و انکار حماسه غدیر و امامت امام علی (ع)(1)

4- آغاز انحرافات عقیدتی، سیاسی، نظامی، اخلاقی فقهی در امّت اسلامی.

5- تغییر حکومت الهی به حاکمیّت مستبدّانه بشری.

6- انزوای اهل‏بیت (ع).

7- بی‏سرپرست ماندن امّت.

8- پیروزی خط نفاق.

9- به قدرت رسیدن مخالفان اسلام (شکست خورده‏های سیاسی و نظامی، خانواده‏های حد خورده و اعدامی، سرمایه‏داران طرد شده).

10- انتقام گرفتن از اسلام و طرفداران واقعی آن (قتل مالک و تبعید اباذر).

11- استقرار حکومت نظامی (که از نظر اسلام و قرآن محکوم است).

12- به کار گرفتن انواع روش‏های حرام برای ساکت کردن مردم (تهدید و ترور و زندان، تبعید).

13- ریزش خون اولین شهید از خاندان رسالت (حضرت محسن علیه‏السلام).

14- بارش انواع اهانت‏ها و ظلم‏ها به اهل‏بیت (ع)

15- شکسته شدن حریم حرمت فرزندان رسول خدا (ص)

16- کاشته شدن تخم تفرقه و جدائی‏ها.

17- سکوت و انزوای حزب اللّه و مجاهدان واقعی اسلام.

18- ظهور بدعت‏ها و احکام دروغین به نام اسلام.

19- مسخ ارزش‏های اسلامی و زنده شدن دوباره ارزش‏های جاهلی.

20- تعطیل شدن حدود الهی.

21- ظهور تفسیرهای دروغین از قرآن.

22- جمع‏آوری سوزاندن احادیث رسول خدا (ص) با شعار «حسبنا کتاب اللّه» به این بهانه که، رواج احادیث رسول خدا در امّت ایجاد

اختلافات خواهد کرد(2)

23- صدور بخشنامه برای منع نقل حدیث در امت اسلامی(3)

24- تغییر و جعل احکام الهی.

با توجه به آثار شوم رهبری دروغین، و انزوای رهبری معصوم (ع)، حضرت زهرا (علیهاالسلام) در جمع زنان مهاجر و انصار با تأسف و اندوه فراوان می‏فرماید:

وَیْحَهُم! «وای بر آنان»!

اَنّی زَحْزَحُوها عَنْ رَواسِی الرّسالَة؟ «آنان چگونه خلافت رسول خدا (ص) را از مواضع ثابته‏اش دور کردند»؟!

وَ قَواعِدَ النّبُوَةَ وَ الدِّلالَةِ «و اساس نبوت و قواعد آن را دگرگون ساختند».

وَ مَهْبِطَ الرّوح الاَمینِ «و از خانه‏ای که جبرئیل در آن فرود می‏آمد به خانه دیگری بردند».

وَالطّبین بِاُمورُ الدّنیا وَالاخِرَةِ «و از دست افراد کاروانی که به امور دنیا و آخرت وارد بودند».

اَلا ذلِکَ هُوَ الْخُسرانُ الْمُبین «بدانید که این زیان بزرگی است».

آنگاه به سرگردانی و انحراف انکارکنندگان خط امامان و معصوم (ع) با تأسف اشاره می‏فرماید:

لِیْتَ شِعری اِلی اَیِّ سِناد اسْتَندُوا؟ «ای کاش می‏دانستم به چه پناهگاهی تکیه داده‏اند»؟

وَ عَلی اَیّ عِمادٍ اعْتمِدُوا؟ «و کدام ستون را پشتیبان گرفته‏اند»؟

وَ بِایّة عُرْوَةٍ تَمَسّکُوا؟ «و به کدامین ریسمان تمسّک جسته‏اند»؟

وَ عَلی اَیّة ذریّة اَقْدَمُوا وَ اَحْتَنَکُوا؟ «و بر کدام فرزندی پیشقدم شده و استیلا جسته‏اند»؟

لَبِئْسَ الْمَوْلی وَ لَبِئس العَشیر «و عجب سرپرست بد و دوست نابابی انتخاب نموده‏اند».

وَ بئسَ لِلظّالِمینَ بَدَلاً «و برای ظالمین چه بدل بدی است».

اِسْتَبْدَلُوا- وَاللّهِ- الذّناباً بِالقَوادِمِ «اینان به جای پرهای بزرگ روی بال، دُم را قرار داده».

وَالعَجُزَ بِالکاهِلِ «و به جای سینه، پشت را برگزیده‏اند».

فَرَغْماً لِمُعاطِسِ قَوْمٍ یُحْسَبُونَ اَنّهُم یُحْسِنُون صُنْعاً «ذلیل شد بینی آن قومی (به خاک مالیده شد) که خیال کردند با این اعمال کار خوبی انجام داده‏اند».

اَلا اِنّهُمْ هُمُ المُفْسِدُونَ وَلکِن لا یَشعُرُونَ «آگاه باشید آنان فاسدان‏اند ولی نمی‏دانند»(4)


1) بسیاری از سیره‏نویسان در رابطه با حماسه غدیر خم نقل کردند که همراه با ده‏ها هزار زائرین بیت‏اللّه عمر و ابابکر جلو آمدند و دست علی (ع) را گرفتند و بیعت کردند و گفتند:بَخّ بَخّ لَکَ یا اباالْحَسن، لَقَدْ أصْبَحْتَ مُولایَ وَ مُولی کُلّ مُؤمِن وَ مُؤمِنَة«درود بر تو درود بر تو یا اباالحسن، صبح کردی در حالی که امام من و هر مرد و زن مسلمان با ایمانی»1. تاریخ دمشق ج 2 ص 548 و550: ابن عساکر شافعی متوفای 571 هجری2. المناقب. خوارزمی ص 94: خوارزمی متوفای 993 هجری3. مسند احمد ج 4 ص 281: احمد بن حنبل متوفای 241 هجری4. الفصول المهمّة ص 24: شیخ حر عاملی متوفای 1104 هجری5. الحاوی للفتاوی ج 1 ص 122: سیوطی شافعی متوفای 911 هجری6. ذخائر العقبی ص 67: طبری متوفای 694 هجری7. فضائل الخمسة ج 1 ص 350: آیةالله فیروزآبادی8. فضائل الصحّابة مخطوط: احمد بن شعیب نسائی متوفای 303 هجری9. تاریخ الاسلام ج 2 ص 197: ذهبی متوفای 748 هجری10. علم الکتاب. ص 161: خواجه حنفی:11. درر السمطین زرندی ص 10912. ینابیع المودّة ص 30 و 31 و 249: قندوزی حنفی متوفای 127 هجری13. تفسیر فخر رازی ج 3 ص 63 و ج 12 ص 50: رازی متوفای 319 هجری14. تذکرة الخواص ص 29: ابن الجوزی متوفای 654 هجری15. مشکاة المصابیح ج 3 ص 246:16. عبقات الانوار ج 1 ص 285: سید جزائری17. فرائد السمطین ج 1 ص 77 باب 13: حموینی متوفای 723 هجری18. الغدیر ج 1 ص 272: علامه امینی19. الریاض النضرة ج 2 ص 169: طبری متوفای 694 هجری20. کفایة الطالب ص 28:21. مناقب ابن الجوزی: ابن الجوزی متوفای 751 هجری22. البدایة والنهایة ج 5 ص 212: ابن کثیر متوفای 774 هجری23. کتاب الخطط ص 223. مقریزی:24. بدیع المعانی ص 75:25. کنزالعمال ج 6 ص 397: متقی هندی26. وفاء الوفاء ج 2 ص 173: علی بن احمد سمهودی متوفای 911 هجری27. مناقب ابن المغازلی ص 18 و 24: مغازلی شافعی متوفای 483 هجری28. تاریخ بغداد ج 8 ص 290: خطیب بغدادی متوفای 484 هجری29. شواهد التنزیل ج 1 ص 158: حسکانی حنفی متوفای 504 هجری30. سرّالعالمین ص 21: غزّالی متوفای 505 هجری31. احقاق الحق ج 6 ص 256: قاضی نوراللّه شوشتری متوفای 1019 هجری32. الصواعق المحرقه ص 26/ 42: ابن حجر متوفای 852 هجری33. فیض‏الغدیر ج 6 ص 218: حاج شیخ عباس قمی34. شرح المواهب ج 7 ص 13: زرقانی مالکی35. فتوحات الاسلامیه ج 2 ص 306.

2) 1. علوم الحدیث و مصطلحه ص 122. فجر الاسلام ص 221.

3) ابابکر دستور می‏دهد جهت حفظ سلامت قرآن، احادیث جمع‏آوری شده را بسوزانند و کسی حق نقل حدیث از پیامبر ندارد- علوم الحدیث و مصطلحه ص 30- 21- طبقات الحفاظ ج 1 ص 5- فجر الاسلام ص 209- مقدمه مرآت العقول ج 1 ص 30- تذکرة الحفاظ ج 1 ص 32عُمَر نیز سفارش أکید می‏کند که برای مردم حدیث نخوانید و برخی از اصحاب رسول خدا (ص) مثل عبدالله بن حذیفه و عبدالله بن مسعود را برای نقل حدیث به مدینه احضار کرده پس از سرزنش زندانی می‏نماید.- صحیح بخاری ج 1 ص 39- تذکرة الحفاظ ج 1 ص 2- فجر الاسلام ص 210- طبقات الحفاظ ج 1 ص 5- طبقات ابن سعد ج 3 ص 206- طبقات ابن سعد ج 3 ص 206- مقدمه مرآت العقول ج 1 ص 30- فتح الباری. ابن حجر متوفای 852 هجری- تنویر الحوالک سیوطی ص 4 متوفای 911 هجریو عثمان نیز در تداوم سیاست آن دو تن در سخنرانی خود رسماً اعلام می‏دارد که: هیچکس حق ندارد حدیثی را در عهد ابابکر و عمر شنیده نشده روایت کند.- مقدمه مرآت العقول ج 1 ص 32و این ممنوعیّت تا حکومت عمر بن عبدالعزیز ادامه داشت آنگاه با تلاش فراوان او، دانشمندان اقدام به تهیّه و تدوین احادیث نبوی نمودند.- فجر الاسلام ص 221- علوم الحدیث و مصطلحه ص 37.

4) قسمتهائی از خطبه حضرت زهرا (علیهاالسلام) در جمع زنان مهاجر و انصار که مدارک و اسناد آن به شرح زیر می‏باشد.1. کتاب معانی الاخبار تالیف شیخ صدوق متوفای 381 هجری2. کتاب احتجاج ج 1 ص 108 تالیف شیخ طبرسی متوفای 588 هجری3. کتاب امالی ج 1 ص 384 تالیف شیخ طوسی متوفای 460 هجری4. کتاب دلائل الامامة ص 39 تالیف محب‏الدین طبری متوفای 460 هجری5. کتاب بلاغات النساء ص 32 تالیف ابن ابی‏طاهر متوفای 280 هجری6. کتاب کشف‏الغمة ج 2 ص 147 تالیف اربلی متوفای 689 هجری7. کتاب شرح نهج‏البلاغه ج 16 ص 233 تالیف ابن ابی‏الحدید متوفای 656 هجری8. کتاب أعلام النساء ج 4 ص 123 تالیف رضا کحّاله9. کتاب بحارالانوار ج 43 ص 161 تالیف علامه مجلسی متوفای 1110 هجری10. بحارالانوار ج 43 ص 185: مرحوم مجلسی11. کتاب السقیفة. احمد بن عبدالعزیز جوهری متوفای 393 هجری12. کتاب عوالم ج 11 ص 239: بحرانی اصفهانی13. احقاق الحق ج 10 ص 306: قاضی نوراللّه شوشتری متوفای 1019 هجری.